Thursday, November 24, 2016

Dyzelinio variklio priežiūra

Kuomet matai palengva mirštantį tave į žūklę plukdančios valtelės širdį, jautiesi ne itin pakylėtai…. Toks jausmas aplankė vasaros pabaigoje, tiksliau tą kart mirtis ištiko ne pačią širdį, variklį, o pavarų dėžę, kuri po keleto pakartotinių vizitų servize, vistik neatlaikė krūvio ir nutarė pailsėti. 
Kaip kad G. Paškevičius dainavo: “nėra to blogo, kas neišeitų į gerą” , viskas ėmė ir pasisuko geriausia linkme.  18 pedų laivelis gavo naują širdį.

Na bet posto esme ne tame. Kadangi valtelė gavo naują variklį, reikia ir atitinkamos priežiūros, kad viskas nesibaigtų kaip su senuoju varikliu. 



Naujas variklis 4.4 moto valandos



Šiame poste pateiksiu pagrindines , dyzelinio variklio saugaus eksploatavimo subtilybes, kad  variklis tarnautų kiek galima ilgiau ir  žūklė dovanotų tik geras emocijas, be jokių nepageidaujamų staigmenų.

Taigi kas tas ponas, dyzelis batonas?


Jei jūs turite vandens transporto priemonę su dyzeliniu varikliu bus naudinga žinoti kad:

Naujiems varikliams turi būti atliekamas paruošimas, įvažinėjimas ( apkatkė ), dažniausia pirmas 50 moto valandų, priklausomai nuo variklio gamintojo ir galingumo, reikalavimai gali skirtis.

Prieš užvesdami dyzelinį variklį visuomet patikrinkite tepalo bei aušinimo skysčio lygį, aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelis nėra rodiklis, kad skysčio lygis variklyje normoje, būtinai patikrinkite ar jo netrūksta pačiame variklio bloke.

Patikrinkite ar visi vandens padavimo mazgai atidaryti.

Jei variklis eksploatuojamas šaltuoju sezono metu, prieš jį paleidžiant būtinai naudokite variklio pašildymo žvakes arba atidarykite šaltos eigos sklendę (patsosas) jei variklis neturi pašildymo žvakių.

Dyzelinis variklis turi kurtis iš pirmo karto, nesukite starterio ilgiau nei 10-15 sec vieno kūrimo metu, taip galite sudeginti starterį. Jei variklis nepasileido, prieš pakartotinį kūrima užsukite vandens padavimą (ausinimo). Užsitęsęs paleidimo procesas gali užlieti variklio cilindrus vandeniu ir jį sugadinti. Užsukę bandykite dar kartą paleisti variklį. Variklui pasileidus jį iškart gesinkite, atsukite pagrindinę vandens padavimo sklendę ir vėl kurkite. Prieš pakartotinį kūrimą visuomet darykite 15 sec pauzę. Niekada nekurkite pakartotinai kol variklis pilnai nesustojęs, taip galite sugadinti starterį ir jo paleidimo mechanizmą.

Vandens padavimo sklendė ir šiukšlių gaudyklė

Variklis laikomas pilnai užšilęs kada aušinimo skysčio temperatūra siekia 60 laipsnių, tuomet jį galima eksploatuoti saugiai. Užkūrus šaltą variklį darbinę temperatūrą greičiau pasieksite plaukdami mažomis apsukomis ir mažu apkrovimu, taip variklis užšils greičiau.

Visuomet variklui dirbant patikrinkite ar aušinimo sistema funkcionuoja , ar išmetamas vanduo ( už borto ) iš variklio aušinimo sistemos ( vandens pompa).


Stebėkite impelerio būklę, ar nėra pažeidimų



Niekuomet neeksploatuokite variklio pilnu pajėgumu, pilnu gazu. Stebėkite išmetamų dūmų spalvą, juoda spalva nurodo variklio perkrovimą ir trumpina jo tarnavimo laiką, sumažinkite apsukas.
Naudokite 70-85% nuo pastovių variklio apsukų jei plauksite ilgą atstumą( kruizinės apsukos). ( pvz : max engine rpm 3000, continuous 2900 . 85% nuo 2900 = 2465 rpm crouise ).

Kiekvieną kartą kada variklis ilgą laiką dirbo lėtomis apsukomis, pravalykite jį plaukdami netoli maksimalių apsukų ne mažiau 1 min, tokia aukštų apsukų terapija gali būti naudojama kiekvieną dieną, taip bus išmetamos kietos karbono nuosėdos susilaikiusios variklyje jam dirbant lėtomis apukomis. prailgės variklio tarnavimo laikas ir jo našumas.

Laiku keiskite variklio alyvą, priklausomai nuo gamintojo ir variklio galios maždaug kas 200-250 moto valandų. Dauguma greičių dėžių aptarnaujamos panašiu intervalu. Keičiant alyvą geriau nedapilti nei perpildyti, visuomet įsitikinkite, kad variklio alyvos matuoklė rodo normą, dar geriau žinoti kiek buvo ištraukta blogos alyvos, kad tiek pat papildyti nauja.


Jei vandens transporto priemonė nebus naudojama ilgą laiko tarpą, stenkitės kuro bakus palikti pilnus, temperatūros svyravimai, o ypač šaltuoju metų laiku, skatina kondensato susidarymą bake, kuris vandens pavidalu nusėda kuro bako dugne, o laikui bėgant gali patekti į kuro sistemą.
Bent kartą per menesį išleiskite vandenį iš kuro filtro su vandens gaudykle (jei toks yra).
Jei yra galimybė bent kartą per metus išvalykite kuro baką.  Pirkdami laivą atminkite jei laivas buvo naudojamas ramiuose vandenyse (pvz fjorde), tai prieš išplaukdami į atvirus vandenis būtinai išvalykite baką, nes didelė tikimybė, kad turėsite problemų ,būtent dėl to, kad laivas niekuomet nebuvo matęs didelių svyravimų, bangų, ir per tą laiką jeigu nebuvo periodiškai valomas bakas ten bus gausybė nuosėdų ir vandens, kuris užkimš filtrą vos išplaukus į neramius vandenis.


Dyzelinis variklis nemėgsta staigių apsukų šuolio, junginėkite greičio svirtį taip, kad nuo minimalių apsukų iki maksimalių užtruktumėte apie 10 sec, tas pats ir lėtėjant. Prieš užgesindami variklį leiskite jam padirbti lėtomis apsukomis iki 5 min, tai leis variklio dalims dirbusiomis aukštoje temperatūroje šiek tiek atvėsti, taip prailgės variklio tarnavimo laikas.

Pavarų perjungimo svirtis turi būti mušinėjama užtikrinai ir greitai, venkite lėto perjungimo, nes taip bus sudaroma bereikalinga trintis sankabos diskams, laikui bėgant jie gali nusidėvėti greičiau, kas prives prie mechaninio gedimo.
Nejunginėkite pavarų prie didelių apsukų ir pilnai nesustojus.

Laiku keiskite  galvaninį anodą (cinką), taip apsaugosite, variklį, bei kitas metalines dalis nuo korozijos.


Galbut dėka kažkurio patarimo Jūs vis dar plaukiate, jūsų variklis burzgia ir Jūs patenkintas plaukiate tikslo link. 

Linkiu daugiau gerų orų , gerų emocijų ant bangų ir žinoma laimikių.


No comments:

Post a Comment